9.19.2011

Muhsin öyle bir yokmuş ki, gökteki ip merdivene inanmadığında anladım yokluğunu


Muhsin! Bak ne diyeceğim sana!
Demin balkondan sarkıyordum caddeye doğru da, aşağıdan geçen arabaların markalarının ne olduğunu tahmin etmeye çalışıyordum.
Renklerini beğendiklerime “bu benim”liyordum. Eğlence işte, vakitlerim anlamlansın diye.
Yoo, yoo, katiyen bir “vakit geçsin”ci değilim, biliyorsun!
Sana anlatacaklarım mühim, gel, yaklaş, eğil azıcık yahu, nerde senin kulağın? Fısıldamam lazım, komşular duymamalı. Yan taraftan Necmi Bey dayamıştır yine bardağı duvara, kulağını bardağa. Bizim evin içinde yaşıyor mübarek! Neyse, hah, ne diyordum? Sarkıyordum balkondan. Günbatımını görüyorsun, nah işte şurda pespembe olmuş gökyüzü. 
Dur yahu, girme içeri. Gerçekten mühim bir sır vereceğim. 
Demin arabaları izliyordum ya arada bir doğrultuyordum belimi. Aşağı sarkmaktan iki büklüm oldum baksana otuzüç saat olmuş ben balkona çıkalı. Belimi doğrulttum bir güç bela, kafamı şöyle bir yukarı kaldırdım ki ne göreyim Muhsin!
Gökyüzü na böyle orta yerinden yarılmış, içinden bir ip merdiveni iniveriyor bizim buraya. Buraya yahu, bizim balkona!
Dedim, misafir geliyor herhalde. Hemen yere dökülmüş çay kalıntılarını temizledim, simit yerken susamları dökme demiştim sana Muhsin. Bak rezil oluyorduk ne idüğü belirsiz insanlara. 
İnsanlar mı daha bilmiyorum gerçi. Dur be adam, girme içeri yahu.Devirme şu bakışına bittiğim gözlerini.Deli değilim ben.
İp merdiven bir tur sallandı, iki tur sallandı. Sağa sola sallandı Muhsin! Rüzgar çıktı öyle deli, sanırsın ki bizim perde kornişinden koptu kopacak öyle güçlü.
Ağzım açık bakakaldım. Gökyüzü giderek pesbembe oldu. 
İp merdivenden aşağıya fiyuuut diye bir kağıt kayıvermesin mi, hop benim minik ellerime. 
Halı yıkamaktan ellerim kesilmiş, kan kan olmuş heryer ben de bakınca farkettim.
Muhsiiiin…
Ne yazıyordu kağıtta biliyor musun? İlkokula gidiyor heralde kağıda yazıyı yazan.O ne öyle allasen, kargacık burgacık.
Kağıtta bir soru soruluyordu.
“Gelmek ister misin?” demişler Muhsin.
Muhsiiiin, gidelim mi?
Muhsin girme içeri vallahi deli değilim ben.
He de gidelim Muhsin.
Muhsin? 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder